Stadtbibliothek - LHS

Library Tour in English

Get to know the Saarbrücken Library on a tour in English!

We offer you a tour through the house that is entirely held in English. Learn how to find your way through the library, how to search for or lend books and many other media, and discover the many ways you can use the library for. We will also show you around the Foreign Language Fiction section with over 1.700 titles.

The tour is free, no booking required.
Meeting Point: Information Desk, third floor

Note:

We also offer tours for groups (more than 5 persons). If you would like to take a tour with your group, please use our special offer: Guided tour for groups

Lernen Sie die Stadtbibliothek Saarbrücken bei einer Tour in Englisch kennen!

Wir bieten Ihnen eine Tour durchs Haus, die komplett in Englischer Sprache gehalten ist. Erfahren Sie, wie Sie sich in der Bibliothek zurechtfinden, wie Sie nach Büchern und anderen Medien suchen und diese ausleihen können, und entdecken Sie die vielen Möglichkeiten, wie  Sie die Bibliothek nutzen können. Zudem zeigen wir Ihnen den Bereich „Romane in Fremdsprachen“ mit über 1.700 Titeln.

Die Tour ist kostenlos und ohne Anmeldung.
Treffpunkt: Info-Theke, drittes Obergeschoss

Hinweis:

Wenn Sie mit Ihrer Gruppe (mehr als 5 Personen) an einem Rundgang durch die Stadtbibliothek interessiert sind, nutzen Sie bitte folgendes Angebot: Bibliothekstour für Gruppen

Exkursion / Führung
17.04.2024 - 15:00 Uhr